josefineemma

Alla inlägg den 9 december 2010

Av Josefine - 9 december 2010 21:32

hörde nyss på nyheterna att en av fredsnobelpristagarna satt i fängelse i kina, vad har han gjort för att få sitta i fängelse?


det är redan december och jul snart. jag har insett att jag har många att köpa julklappar till. dvs mamma, pappa, johanna, rebecca, kevin, batman, schuge och mig själva. haha nej men inte mig själva men ändå. jag har typ sådär 200 kr som ska delas på dom alla. (batman och hugo får varsin godis eller försenad så de är itne med och delar.) johannas och rebeccas present hjälper mamma och pappa till att betala, mammas presenthjälper pappa och johanna till att betala, och pappas hjälper johanna och mamma till att betala. det betyder att jag har en jag ska köpa nått till. och frågan är vad? men jag lär väll lösa det om jag har några pengar kvar och om jag hittar nått vetigt. då jag verkligen suge rpå att handla julklappar så brukar jag alltid låta andra köpa julklapparna till mig. men i år går inte det. men vafan, jag bör lyckas någongång. åhh lite mer pengar hade fan inte varit helt fel. men men, det löser sig någongång!

Av Josefine - 9 december 2010 20:17

    

Av Josefine - 9 december 2010 19:05

dålig jöns på att blogga, men jag är så trög att jag glömt mitt lösen och kommer bara in på datan på min skoldata så det är ganska bajs, men vafan? jag tar oftast med den överallt jue! haha


idag vaknade jag hos k iallafall,  för tidigt enligt min mening, så jag låg och halvsov tills kasnke elva? sen somnade jag och sov tills tre-fyra tiden eller något. så super extremt skönt. & det blir ju inte precis sämre av att man får ligga och mysa lite med k. haha. sen har vi bara spelat sims, varit i stan och hittat på lite saker och nu är jag hemma igen, och ska sova hemma idag faktist.


igår var det ju en engelsktalande kvinna som skulle provrida batman, det gick faktist bra, batman var lite skeptisk mot henne först, men det såg faktist bra ut när batman väll bestämde sig för att han gillade henne. dock hade jag lite svårt för att förstå vad hon sa men jag tror vi kom ganska bra överäns och hon ska komma ut på lördag vid ett igen och prova en gång till. hon jobbar som groom i malmö och han haft egna hästar och jobbat med hästar och ska bli ridinstruktör när hon lärt sig det svenska språket bättre. det känns ganska bra faktist.


dessutom har jag en till som är intresserad av min lille prins, även hon verkar super bra. vill ha en häst att motionsrida och hon har tävlat grand prix och sånt. även unghäst vana och haft egna hästar. hon känns bra, ska ringa henne nästa veckan när anders varit ute och skott batman, så kan hon oxå få komma och provrida min lille prins. så jag hoppas verkligen att någon av dessa två kan bli min räddare i nöden. jag håller tummarna för att battis gillar dom!


sen ska jag nog avsluta året med en hoppkurs eller tävling på viarp, eller varför inte både och? jag får se vad chefarna säger och nu när jag får låna rebeccas transport kan jag ju tjata ännu mer på mamma och pappa då vi sparar 750 kr på bara att hyra transport. det är svindyrt. men ja får se vad det blir. när det närmar sig då sista anmälan är om två veckor ungefär!

Ovido - Quiz & Flashcards