josefineemma

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Josefine - 22 december 2010 20:12

idag har jag bara sovit om ni ville veta, även en tur in till stan blev det med mamma och köpa julklapp till rebecca & julklappsleken sen vidare till centan och köpa till kevin. hittade till båda två och leken så det kändes ganska bra faktist.


jag insåg idag varför jag inte gillar julen, varför jag inte ska fira jul nästa år.


även har batman fått komma ut i några timmar och käkat lite hö, de hade stått inne idag då mia tyckte det var för kallt, så innan vi åkte till stan släppte jag och mamma ut honom och han fick nog 10 kr hö han kunde mumsa på så han höll värmen. batman är ett matvrak och hade ätit upp allt hö när vi kom någon timme senare och skulle ta in honom. haha, men det kan han få ha, lite extra hö har ingen polle dött av. nu står han nerbäddad i sin box med mer hö och lite musli, tror han uppskattar att få vara inne i stallet igen! i morgon hade jag tänkt försöka rida en sväng, han måste få igång kondisen nu när han ska ha många som kommer och provrider efter jul. har ju min helene som jag gillade mycket (dock red hon aldrig, men hon var trevlig och snäll och jag gillade hennes sätt att vara runt hästar) sen har vi min polak, som var duktig men det klabbade alltid när hon skulle komma och provrida. även har jag några tjejer som mejlat och smsat, så får se efter jul vem som blir batmans extra extra mamma! fast egentlgien vill ja ju inte dela med mig av honom.. hrrm .. men aja, så länge batman trivs är det äst för honom så han kan få super bra kondis och få den uppmärksamheten jag vill att han ska ha men jag inte hinner ge honom!

Ovido - Quiz & Flashcards