josefineemma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Josefine - 31 augusti 2010 18:06

igår var det nästna en data fri dag för mig, mådde inte alls bra någonstas så gick hem från skolan, hann iallfall pussa lite på mina två små monster ja har i skolan, roffe & malte. söta små ponnisar (hundar alltså) haha. sov bort hela dagen och somnade tidigt, hatar huvudväk & magvärk.

idag pallrade ja mig upp i tid & gick till skolan trots allt, var där bar apå förmiddagen sen fick jag gå hem, & jag skämde somvanligt ut mig för hela skolan, högljud som jag är och tårarna som inte alltid kan hålla sig tillbaka, vad är de för fel på människor nu för tiden!? iallafall tog bara hand om monstret roffe idag.

idag har ja oxå bara sovit, inte alls måttbra & mitt huvud dödar mig långsamt.

iallfall igår va ja hos "frisören" klippte av en bra bit på mitt hår, men snyggt blev det javisst!


ja vill ha en border collie, för er som inte visste!

Av Josefine - 29 augusti 2010 19:05

veckans planering!


måndag: praktik, 

tisdag: praktik,

onsdag: praktik,

torsdag: praktik

fredag: praktik,

lördag: party party.

söndag: flytta battis!


alltså ja vet inte alls hur denna vecka ser ut mer än såhär, mycket som håller på med skolan, hästarna & kompisar. så veckan är väldigt oplanerad för jag orkar inte alls tänka just nu. så det ända som är planerat är lördagen & söndagen. helt igenom.

Av Josefine - 29 augusti 2010 18:51

nu är jag hemma från nårra av dagens aktiviteter, team chasingen på bosjökloster vart perfekt förutom att vi hade två tanter som vart bakisar, ett monster, en super spidad unge, en bäver & en älg..
började dock lite segt med att rebecca fick vandra runt med skrabban i 2,5 h. hon var patetisk, sen när väll rebecca skulle hoppa upp tappade lille skrabban det helt & rebecca valde att åka hem. tror det var rätt gjort. men jag & marie vart kvar & taggade inför team chasing i regnet (jo det regnade där borta i mitten av skåne) vi, eller jag fick hjälpa till att bygga bana med mina vita ridbyxor (som inte är vita längre, röd,brun & svart javisst!) och de vart tungt. haha, dom häckarna väger icke lite dom.
iallfall sen blev det en jävlar i det snabb framridning, hade lite bråttom helt plötsligt, hoppade kryss en gång & sen en häck som ja tyckte var läskig, men batman kom så underbart perfekt att ja höll på att skita på mig. haha. ja & marie startade som tvåa, och de var ganska snabbt vår tur faktist. in på banan & hoppa en av häckarna & vi kom perfekt! & sen startade vi då, kom perfekt på första, andra, tredje, fjärde, femte, sjätte, sjunde & åttonde. på alla hinder vill säga! var över samtidigt, trampade av samtidigt & landade typ samtidigt, så himla perfekt. måste säga att ritten var perfekt. vi fick en tid på 2.07 & den var helt bra tycke jag. sen när vi hade en liten väntan på tre ekipage så insåg ja att vi var ganska snabba. & helt plötsligt vart allt slut & vem ligger som vinnare (dock va det bara en uppvisningstävling) jo RADICAL RIDERS! underbart liksom? så blev en första placering för oss med god marginal till dom andra. hihi.
min debut i team chasing och de går så jälva bra trotts att vi var en häst mindre & dyblöta. ja så de blev hämta priser (rosett & plakat) sen packade vi in pollarna och körde hem.
ja mamma kom & hämtade mig sen i stallet & vi körde räser hem, snabbt in och ta på andra byxor sen begav vi oss till de nya stallet & skrev kontrakt, underbart! så till helgen flyttar battis hem förmodligen!! riktigt jälva underbart!
förmodligen så blir det oxå sm den 18 för min & battis del, då med marie & greven, kanske evelina & sawanna annars blir det rebecca såklart på random häst. för ja tror icke vi får vara två. men de ser vi.
nu tvingar ja pappa att göra hamburgare så det blir det. sen ut med min my om hon kan & har tid, jaaaavisst!

Av Josefine - 29 augusti 2010 07:39

godmorgon, jag är trött & vill sova.

ska åka tills tallet om 7 minuter, blir puts, bad & fix.

även lite bosjökloster blir det, team chasing.

kom & kolla vetja, 13.30, jaavisst!

Av Josefine - 28 augusti 2010 18:15

SOMMARFRÅGOR

Har du druckit tills du spytt? - nä.
Sårat någon? - har ja säkert.
Förlorat en vän? - japp.
Träffat nya människor? - nja halvt.
Kysst en främling? - nä.
Tagit droger? - var dag, men nej de har ja inte.
Haft en sommarflört? - har javäll ja.
Gråtit? - jotack, de har ja.
Skrattat tills du kissat på dig? - nej.
Tältat? - Nej, det har ja ej.
Varit vaken en hel natt? - har ja ja.
Solat? - jadå
Badat? - Ja
Haft ett förhållande? - nope.
Gjort dig riktigt illa? - nja kanske de.
Gjort nya piercingar/tatueringar? - Nej
Läst en bok? - jadå.
Skickat fel sms med flit? - nä
Suttit vid datan en hel natt? - neeeeeeeeej.
Solat naken? - ja ?
Fått utegångsförbud? - nja, eller inna sommaren.
Sagt "jag älskar dig" och menat det? - Ja
Sagt "jag älskar dig" och inte menat det? - ne
Varit i slagsmål? - ne, tror ja inte.
Pussat någon utav samma kön? - jadå.
Sjungit högt på ett berg? - japp. haha
Kysst någon i regnet? - kanske? vem vet?
Kysst någon i skogen? - hrrm .. ja?
Kysst någon du inte borde? - nope. 
Tappat rösten? - Nä
Varit på festival? - Ja
Gått upp i vikt? - förmodligen, för ja e fet.
Gått ner i vikt? - nej.
Brännt dig? - nä eller jo.
Fått en ful bränna av tex kläder eller smycken? - nä de har ja nock itne.
Varit utomlands? - räknas höör som utomlands?
Gjort ett bra köp? - de har ja säkert.
Tagit upp kontakten med en gammal vän? - nä, de har ja varit kas på.
Haft skadeglädje? - åhhhhja.
Sovit under bar himmel? - nej tyvärr
Vad kommer du sakna mest? - sommaren i s munakrp
Har du svarat ärligt på alla frågor? - självklart pipppi-.

Av Josefine - 27 augusti 2010 08:03

vidare mot, skånesdjurpark!

 

  

Av Josefine - 26 augusti 2010 21:33

åhh vad jag är trött. idag gick ja dock bara i skolan från 08.20-10.40 typ. ganska chill. sen åkte ja till battis, träna lite team chasing med rebecca & marie, gick faktist bra tyckte jag! ja ner till malmö & sen hem till kevin.

drar dagen lite snabbt för jag vill sova & käka. haha

i morgon kommer bli en stressig dag, hrrm .. ska först till skånes djurpark med klassen och sen ska ja förmodligen in till stan med kevin & handla jeans till mig om mamma kunde lägga ut pengar till mig. annars blir det bara hem till kevin & sen ut till batman på kvällen & träna team chasing igen & sen hem till kevin igen. stressig dag, javisst! mitt liv är stressigt, men de få rja leva med?

Av Josefine - 25 augusti 2010 18:50

internet tillbaka, så i´m back!

iallfall skolan har gått bra dessa dagarna, fast igår efter skolan eller ja hela dagen blev ja sjuk ont i magen vet ni. blev värre på källen & hvar varit jobbigt ända tills idag, men igår var hemakt innan oså. blää

jobbigt inlägg. läs det inte. seriöst inlägg kommer när min data är startad.

Ovido - Quiz & Flashcards