josefineemma

Alla inlägg under september 2010

Av Josefine - 25 september 2010 12:42

idrotten igår på skolan var trevlig faktist, hade skoj & vi spelade fotboll. dagen avslutades med engelska och sen blev det hem, snabbt till stallet & red, men precis när jag börjar trava lite så vad tror ni händer? jo battis högra framsko flyger av. jag får smått panik/damp och går hem med battis, tvingar mamma att ge mig min telefon så jakan ringa hovis. tyärr fick jag inte tag på han, han kasnke inte jobbar på helgen? kasst, så nu har battis två skor bara.. jag hoppas på att han klarar av tävlignen på söndag. annars är det ganska kasst då hela glimma laget gjrot väldigt mycket för att ja ska kunna vara med. eller kommer göra kasnke man skall säga.

iallfall red klart sen och det gick bra, han ömmade inte och han var riktigt fin, red på volter, galoppombyten & sen lite ökningar & så. avslutade med att galoppa lite så han inte är mega pigg på söndag & så longerar jag honom lite lätt idag (lördag) så blir det jättebra tills på söndag!

efter stallet blev det hem till kevin, typ kollade lite film & så sen däckade ja vid halv elva? eller tidigare, jag vet inte, men trött var jag iallfall. haha


upp lite för tidigt i morse, kunde inte sova, jag är morgonpigg nu när jag har vänt tillbaka dygnen rätt. iallfall tog mig hem vid elva så var hemma tolv, cyklade till battis och gav han mat, sen åkte jag hem igen & nu väntar ja på att min mat ska bli klar. sen battis igen, lämnar över han till rebecca, sen kalas ikväll. i morgon allsvenskan!

Av Josefine - 24 september 2010 11:38

nu ska ja snart ha idrott, om typ fyrtio min.

sen battis, galoppa på fälten & hoppas på att ja inte blir jagad av bönder, höhö.

haha, sen hem till kevin, spenderar kvällen där & förmodligen natten med, javisst!

i morgon åker battis till rebecca & övernattar där. allsvenskan på söndag, underbart!

Av Josefine - 24 september 2010 09:01

sitter i skolan nu och väntar på att matten ska börja, det känns som om de inte kommer vara någon matte bara för att ja pallra mig till skolan.

battis orkade jag inte rida i morse så det gör jag i eftermiddag. dessutom stressade ja i morse för kläder är inte det lättaste att hitta på mitt rum, hrrm..

Av Josefine - 23 september 2010 22:22

team chasing sm, mattias som har fotat dessa bilder!

riktigt snygga.

         

Av Josefine - 23 september 2010 21:42

skickar iallfall filer över mail nu, och vet ni hur slött de går, får nog låta datan vara på i natt för jag orkar inte börja om i morogn, haha.

ska  sova snart, sen blir det upp tidigti morgon & försöka hinna med battis innan skolan, rida & så. ska ut & galoppa ju. annars får jag ta det efter.

har ingen svenska & personlig försäljning imorgon och det är ganska skönt. men synd bara att de ger oss en fet håla istället för sovmorgon. patetikst.


jaja, men ska plocka fram lite kuddar nu så jag kan ligga bekvämt i min soffa.


Av Josefine - 23 september 2010 19:43
Av Josefine - 23 september 2010 18:17

idag har jag inte gjort så mycket somsakt, just nu kollar jag på navy cis, ganska kul men tråkigt på samma gång, jag önskar det kunde hända något roligt för jag är ganksa uttråkad, faaktist! ska iallfall till battis vid sju så han kan få sin kvällsmat, hoppas på att de kan få min dag att bli lite bättre faktist. i morgon är det fredag & det betyder att det snart är allsvenskan, vilket jag är extremt sugen på. startar som nummer 31, turnummer? tror icke det. juste, nu kom ja på att ja måste tvinga mamma att ge mig pengar så jag kan köpa en nummerlapp för har för min att min gamla har pajat, haha. ska komma ihåg det när hon och nördi kommer hem från träningen.


jag har även bestämt mig för att bli lite hälsosammare & börja träna lite oftare, och ska försöka springa till stallet någon gång om dagen så jag kan gå ner lite & bli av med allt de onödiga fettet som ja har på kroppen.. hrrm ..


exakt just nu blev jag nervös, för något, haha, men jag har noll koll på varför jag är nervös men jag blev det, jobbig känsla, verkligen, hrrm ...

Av Josefine - 23 september 2010 15:07

 

Ovido - Quiz & Flashcards