josefineemma

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Josefine - 17 februari 2011 18:45

Vad är kärlek?


kärlek är något som kan vara riktigt underbart, mellan två personer eller mellan en person och ett djur. jo man kan vara kär i ett djur. är man kär kan livet vara så himla lätt och jag tror alla vil vara kär någongång och få känna på hur det känns att vara förälskad och ha de dära fjärilarna i magen hela tiden.

när man är kär pirrar det i hela magen när man pratar om den personen som man är kär i, man kan inte sluta le när man ser den andra personen. liksom kärlek är så underbart och man lever i sin egna lilla värld med den personen man är kär i.

men kärlek kan även vara riktigt hemskt. mer behöver vi inte prata om det negativ tycker jag.

alla måste få känna sig älskad någongång och känner man sig inte älskad kan man liksom inte leva. men okej, vad är kärlek? det är när två personer, kille+kille, tjej+tjej eller kille+tjej kan känna sig riktigt säkra med varandra, man kan lita på sin partner, man kan göra allt med sin partner utan att skämmas, man har roligt tillsammans och är gulliga mot varann. även har man någon som älskar en, man slipper känna sig oälskad för man vet att där alltid finns en som alltid kommer älska en.


jag tycker inte om att skriva om kärlek just nu iallafall pga vissa saker. men jag hoppas ni blir glada med min förklaraing om vad kärlek är.

 

Av Josefine - 17 februari 2011 10:12

jag känner mig för trött för att gå till stallet, så jag väntar ett litet tag med att dra till stallet! och jag får se vad det blir för påhitt med batman idag! hehe

Av Josefine - 17 februari 2011 10:01

godmorgon!

planerna är lite ändrade då jag trodde vi skulle åka till malmö senare. så jag skipper desperate housewife och beger mig snart till stallet. har nyss käkat frukost och ska alldeles strax kasta på mig mina ridkläder och gå till stallet.

det är så kallt ute att man egentliegn bara vill stanna hemma, men det funkar inte, jag har en liten battis som behöver få uppmärksamhet och det ska han få! hehe

idag beger jag och batman oss till äng nr 2 borta i råga hörstad. vet inte om jag får rida där, men jag har sett andra rida där och det är mjukt och fint, dessutom ängen stor så det är tummen upp! bra att trava lite på eller ta en låång galopp! hehe

Ovido - Quiz & Flashcards