josefineemma

Alla inlägg under februari 2011

Av Josefine - 11 februari 2011 18:30

Min bästa vän


min bästa vän, det är ganska lätt att skriva om, hehe. min bästa vän är helt klart my. vi lärde känna varandra för något år sedan, vi har gått i parallel klass sedan typ förskolan fast vi började inte umgås förrän efter nian, tror allt var pga jesper och kevin. tror nästan det. hehe. vi får tacka dom riktigt mycket! ja efter de så började vi festa tsm och insåg att vi hade väldigt skoj tsm. vi gjorde allt och lite till liksom, och ja sen dess har vi varit kompisar hela tiden, inget bråk eller något. det är väll så det ska va? hehe.

jag vet alltid att my finns där för mig, fast vi inte hörts på flera dagar så är det ändå det samma, vi har alltid mycket att prata om och det blir inga pinsamma stunder om man säger så. dessutom är vi väldigt lika i vårt tänk, ja hon är ju smartare men vi tänker lika och vi gillar typ samma saker, vilket är najs. nej my är en riktigt bra kompis, inte bara för mig utan för många. men iallafall my är min lille bästa kompis. finns ingen bättre än lilla my!

Av Josefine - 11 februari 2011 13:52

sitter nu i skolan och har jätte tråkigt, jag har jätteont i min mage och är kissig. dagen började inte bra då jag var för trött, ville verkligen inte gå upp. så pappa blev lite hotad så han åkte och släppte ut hästarna, hehe. elak jag är. och jag bestämde mig för att sova vidare. gick upp en kvart innan bussen skulle gå och jag hann med och jag hade gott om tid. så skönt när man inte behöver stressa en massa.


dagen har varit allmänt tråkig, och jag har inte orkat göra så mycket då jag har ont i min stackars mage. mådde super till när vi hade idrott, men det blev lite bättre efter ett tag, liksom varför mår jag såhär? fan inte okej!


idag blir det lite mat hos mig med några töser och johanna plus hennes kompis. sen blir det laserdome i hbg med massa tjejer känns det som, men det är helt okej! nej nu är jag för dålig på att vara positiv. blää

Av Josefine - 10 februari 2011 19:15

Mina drömma


jag har riktigt stora drömmar, egentligen. jag vill jobba på en ranch, eller äga en ranch i ett varmt land, men inte för varmt. föda upp hästar och kor. hade inte det varit riktigt mysigt? det är nog min största dröm, och jag har alltid velat testa på att vara cowboy om man säger så. verkar vara så himla skoj!

det är verkligen en dröm jag haft länge och verklige vill förverkliga!

Av Josefine - 10 februari 2011 00:24

min blogg får se lite rolig ut tills jag fått tag på photoshop och en bild jag vill ha som header. vilket snart kommer kan jag tro, har en sjukt fin ide, men sen får jag ju se om de går att genomföra.


jag berättar om min dag och så i morgon för jag är för trött nu egentligen! natti natti

Av Josefine - 9 februari 2011 23:45

Mina syskon


jag har en stora syster på snart 20 år, alltså är hon 91:a. hon är typ smart och har pluggat på procivitas i helsingborg. ja hon är väll liksom johanna.

ni fick en kort snabbis om johanna, min syster, ska se om jag hittar någon bild på henne oxå så ni får se henne. hehe.


 

Av Josefine - 8 februari 2011 22:41

jag har världens bästa vänner 

Av Josefine - 8 februari 2011 22:09

i eftermiddags vid fem begav jag och issa oss ut på en liten powerwalk runda, som blev ganska lång, hehe. vi gick in till laxrökeriet och vidare till tofta kyrka och sedan hem på tofta vägen. kändes ganska bra faktist och vi var riktigt duktiga! i morgon ska vi förmodligen bege oss ut på en liten mindre tur då mina fötter ömmar som fan. hehe. inte precis bekvämt. sen var vi ute lite i byn när vi var klara och sen stack vi hem till wendel. vid nio stack jag hem och nu sitter jag här. ska snart bädda ner mig i soffan och sova, är astrött.

   

Av Josefine - 8 februari 2011 21:56

Mina föräldrar


nu ska jag visst berätta om mina föräldrar. jag har både en mamma och en pappa, mamma heter susanne och pappa benny. dom är väll inte så gamla men inte så jätteunga, har faktist ingen direkt koll på exakt vilken siffra det är men det vet jag alltid när de fyller år. dom är väll allmänt trevliga och de ställer upp ganska mycket för mig, betalar min lille älskling till mig, lite tävlingar, transport, mat osv. jag och mina föräldrar har aldrig haft någon bra kontakt egentligen förrän tills några månader sedan. har börjar dela med mig lite av mina saker till mian föräldrar och de lyssar men är allmänt störda. jag och pappa kommer aldrig överäns, mamma och jag kan komma överäns, frågar hällre mamma än pappa, för pappa och jag bara skriker på varandra och det funkar ju liksom inte. hehe.


hoppas det duger, är inte så sugen på att skriva en uppsats om mina föräldrar, hehe

Ovido - Quiz & Flashcards