josefineemma

Alla inlägg den 22 november 2010

Av Josefine - 22 november 2010 23:11

jag finns inte, jag existerar inte.

Av Josefine - 22 november 2010 21:14

idag har jag inte gjort jättemycket, "möte" i morse & sen mer "möte". efter det lite k och sen hem och rida battis, tog en tur till rågahörstad och han var lite småkonstig idag, men vetifan, kan nog bara ha vatt att han är lite trötter, sovit ute många nätter nu och idag ska de vara inne!


när jag var ute och red bestämde jag mig för att vara glad, inte vara negativ och så längre, försöka lösa mina problem så allt kan bli bra och jag kanske slipper tänka så negativt alltid. men det känns inte som om ja kommer lyckas, redan när jag kom hem från stallet så tappade jag ganska mycket av den glada jöns. så får se hur det blir i framtiden.


fortfarande har jag ingen telefon, för den kom inte idag.. & nu ska de visst bli kallt några dagar och hur ska det gå med min träning? jag måste hoppa i morgon eller på onsdag, men det kan jag inte om det är snö & is... att jag ogillar läget starkt, känns som om tävlingen på lördag kommer gå jättedåligt faktist. känns inte bra och nu med en debut lokalt i 110 cm så är jag extra nervös, hinderna brukar se så stora ut & det hade varit riktigt skönt att få hoppa lite högre, dvs 110-125 cm hinder. då hade jag tyckt hinderna vart små på lördag. känns ganska jobbigt då mitt självförtroende är på noll och jag känner mig inte ett dugg duktig som ryttare, känns ganska värdelöst.. kasnke ska sluta med hästar? eller bara hitta en medryttarhäst? och lämna tillbaka min lille prins? jag får se hur jag gör, det ska kännas bäst för mig och man kan inte alltid vara uppe på topp.

Av Josefine - 22 november 2010 11:13


 

jag har ingen mobiltelefon som vissa av er förstått och ajg är väldigt bekymrad över att rida utan att kunna ringa osv (om det nu mot förmodan skulle hända någonting.) och när man väl bråkar om det med familjen händer det en olycka i eslöv där en tjej trillar av, dock kasnke hon inte kunde ta upp telefonen och ringa, men ibland kan man och då är det bra att ha telefonen med sig när man rider.

ett tips till er ryttare som läser mig blogg, rid aldrig iväg från gården utan mobil, ha mobilen alltid i fickan, berätta för någon/skriv på tavlan i stallet var du rider och hur länge du räknar med att vara borta. & reflexer på kvällstid är väldigt bra!

Ovido - Quiz & Flashcards