josefineemma

Alla inlägg den 14 november 2010

Av Josefine - 14 november 2010 21:36

     

Av Josefine - 14 november 2010 20:58

nu sitter jag här, nerbäddad i soffan igen, var nyss upp och tog lite mat. en macka med vitlökskorv, två clementiner och en banan. hade gärna käkat mer men jag orkade verkligen inte göra äggmackor, för det är jag såå sugen på. men jag orkar itne koka ägg, så senare i natt käkar jag nog lite mer mat igen. (jag har ju ätit asdåligt nu i en vecka, ca 2 måltider om dan som bestod av mackor eller yoghurt. eller inget alls) så nu ska jag ta igen lite av denna veckans mat. lite mat har aldrig skadat nån. jag har redan fått planer på att skippa skolan i morgon, för jag inte orkar. fast jag är ganska sugen på att klabba till det lite för skolan och bråka lite. jag får se i morgon om jag är för trött eller om jag orkar tjafsa!

dessutom har jag ont i ryggen som fan, bör nog gå och skjuta mig.


jag är så sugen på att ta drickan och bara supa ihjäl mig, för inget blir rätt, hur jag än gör. jag är misslyckad, kass, så fel. varför kan inget bli rätt en ända jälva gång? varför?


Av Josefine - 14 november 2010 17:45

måndag: ta ut battis, prata med rektorn på skolan, skola, träna kondis med battis

tisdag: skolan, (klass osv vet jag inte än!)& battis.

onsdag: battis, skolan, battis

torsdag: battis, skolan, hoppa battis?

fredag: battis, skolan, battis,

lördag: battis,

söndag: battis,

ska försöka hoppa med battis någon dag igen, lite mer seriös träning så jag får lite träning inför åsbo den 27!

..

Av Josefine - 14 november 2010 17:17

jag betyder precis lika lite som en fisk i havet.

Av Josefine - 14 november 2010 16:52

 

Av Josefine - 14 november 2010 16:12

nu är jag hemma igen, väldigt skönt då min rygg gör så satans ont och nu även mina ben. haha. lite snabbt om dagen ska ja dra nu.


anna, som min nya "medryttare" heter kom för andra dagen idag och testa hoppa lite, det såg bra ut faktist, belv lite fel med avstånd och så i början, men hon fixade det super bra och battis var lite pigg idag, vilade ju igår så det får han vara.

iallafall så fick jag rida eyra idag oxå, så vi skrittade ner till padocken och hoppade lite, rebecca fick vara hästhållare och höll battis medan jag byggde hinder och så. anna hoppade lite smått på hinderna (jag har nårra bilder som kommer senare!) och det såg bra ut & som jag brukar säga, det kan inte alltid gå bra, men är man modig vågar man det mesta precis som anna! (jag gillar henne starkt förövrigt!) jag hoppade även upp och hoppade lite, bara småhinder för min rygg gillar inte hoppning förtillfället. så jag nöjde mig med eyras skritt och trav/tölt. ja lite sken fick jag oxå, haha. sen red vi hem till stallet igen och vi fixade i stallet lite och sen vandrade vi hem till mig, hämtade pengar till neta och sen tillbaka till stallet och fixade det sista. sen stack jag hem och de gjorde förmodligen anna oxå kan jag tro!

nu väntar jag på mat, sen ska ja tvinga pappa att köpa potatischips och gärna lite godis till mig då jag hade sånt godis sug i går kväll men de hade stängt på ica och vad sur jag blev för jag inte fick mina chips! riktigt elakt. haha.

iallafall, jag ska rida eyra lite när anna rider battis så behöver vi itne alltid rida själva, för det är ganska tråkgit enligt mig iallafall!

Ovido - Quiz & Flashcards