josefineemma

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Josefine - 14 oktober 2010 21:51

 

Av Josefine - 14 oktober 2010 21:36

idag har jag inte gjort så mycket faktist, mest sovit och kollat film. men ändå mest sovit så jag har inte så mycket att skriva om egentligen.

nu ikväll red jag battis, longerade först och sen red om jag ska vara ärlig. han är så himla fin lille battis.

blev longering i typ tjugo minuter sen lite markarbete/dressyr i trettio minuter ungefär och han skötte sig bra, dock är han lite olydig. men de kan nog bero på att han har lite mycket energi i kroppen så i helgen ska vi ut och galoppa och kasnke hoppa om jag har tid till det. jag får se vad helgen har att erbjuda mig och battis.longeringen gick urmäkt och han lyssnade fint på mig och gick väldigt fint. han är somsakt riktigt fin lille battis. 


i morgon är det skola och sen åker jag till battis och ger honom mat, sen vidare till kevin och stannar där tills lördag.


jag hatar att känna igen mig i folk, jag ogillar mitt liv, ärligt. klart ja har en häst och mycket mer man kan vara glad för. men där finns vissa saker jag inte klarar av och det tar kål på mig.varför kan jag inte göra något rätt? ha lite självbehärskning. kunna säga ja, nej, gå upp, sov, gör de, gör si, gör så. men jag kan inte. jag kommer sluta som hemlös. jag kommer göra det. så som ja håller på, inte sköter mig och inte tar tag i mitt liv. fan alltså ...

Ovido - Quiz & Flashcards