josefineemma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Josefine - 22 augusti 2010 12:45

tjenixen.

man kan inte alltid få som man vill & när något verkar vara så perfekt blir det genast fel. men mamma är på min sida & vi löser nog detta med lite tjat & leva fattigt (för min del) resten av min & batmans tid tillsammans, men det kan jag leva med? JAVISST!

ska snart köra ut & kolla på ett stall, hoppas på att de kan funka, men de andra hade varit bättre & dit ska vi senare ikväll förmodar jag.  jappjapp.

& ikväll blir det batman om nördarna kunde köra mig annars blir det i morgon javisst!

Av Josefine - 21 augusti 2010 21:45

ännu en toppen stallplats har jag hittat, 5 min från min dörr med cykel, underbart? JAAAVIIISSST! ska ringa dom i morgon & fråga om pris & sånt shiiet. hihi.

nu ska ja kolla film iallfall.

i morgon blir det somsakt kolla stall & så, sen ska ja övertala mamma till att köpa ett par gramantyglar till mig så ja kan ha det på batman ibland då rebecca tyckte ja kundeha det ibland. tummen uoo,.

Av Josefine - 21 augusti 2010 19:46

batman skötte sig bra idag, trots att han har lite svårt med att lyssna & bete sig som folk ibland. haha. red lite markarbete med några simpla hinder & någon stuts. 

rebecca började att rida för att visa mig hur jag skulle göra med spatman. sen fick ja rida & jag har problem med dom nedrans tyglarna. jag känner mig så fel med sitsen men de blir bättre när batman sänker huet & börjar arbeta, men fram tills dess när vi bråkar är det katastrof. hihi

men ja sen red vi runt & tränade på lite halt & så för han springer gärna iväg mot hinderna. men han lyssnade faktist riktigt bra idag.

fast vi rök ihopa riktigt en gång, batman vägrade gå, han vart nog super irriterad för jag inte lät han göra som han ville. hihi. så han ja fick motorstopp & sen fick han värsta dampet, hoppa hit & dit. det fick han två gånger. andra gången var värst. då hoppade han in i hinderna & ja överallt. lille spatman, då blev ja sur & ja då blev allt megabra faktist. tillslut. haha. han skötte sig bra trots vårt bråk.


efter ridningen blev det putsa tränsen & sen tåg hem till köttbulle.

Av Josefine - 21 augusti 2010 12:53

godmorgon, säger jag såhär på förmiddagen. haha.

jag har faktist varit vaken sedan  halv elva? jag tror det var då cirkus som jag vaknade.

iallfall är hemma nu & idag ska jag äntligen få åka ut till batman, för jag har äntligen tid & busskort till det! underbart. som det ser ut nu blir der lite markarbete så ja får rätt på det dära med mina långa tyglar som ska vara korta, jag tror vi får klistra fast mina händer, så dom stannar där dom ska? haha. nej men ja får lära mig att hålla lite bättre i tyglarna så blir allt toppen!

ja sen blir det dirket hem till kevin. yes.


i morgon ska ja kolla stall, hoppas nu han kan stå där, för det känns så bra & då flyttar han till den sista/första om allt blir bra!

Av Josefine - 20 augusti 2010 18:00

äntligen hemma & första skoldagen avklarad!

vi blev fem stycken töser i min klass, väldigt trevliga faktist. började med lite rundvandring & sen lite lekar för vi skulle lära känna varan, men vet ni? min klass består oxå av mega många till, cirkus trettio pers. komvux. gillar vi det? nej inte precis. men det får väll duga?

ja vi lekte lekar med dom, helt random. sen hade vi picnik, höhö. äckelbullar. haha som jag klagar. sen vid två typ fick vi sluta, mamma & pappa kom & hämtade mig vid skolan vid halv tre tiden & vi begav oss till centan. där införskaffade ja mig ett par skor, en mascara & två klämmor. mega bra!

sen åkte vi vidare mot malmö, skulle ju lämna in kameran, men vet ni? när han japanphotonissen kolllade på kameran funkade den, först inte men sen gjrode den det efter at than pillat lite på den så då blev jag glad! wiie!

ja, sen skulle ju mamma in på alla möjliga ställen (ikea & ekohallen.)

jag tyckte synd om mig själva & satt kvar i bilen med mammas kamera, mohaha. så lite ego bilder fotade ja när vi stod vid ikea, hihi, vilken buse jag är. (jag har ju inte visat mitt bruna hår med en ordentlig bild!) ja efter eko åkte vi faktist nästan hem, till kiosken för när vi vart på motorvägen fick jag ett sms om att min mobil fanns att hämta i kiosken, VAR JAG LYCKLIG? NEJ, BLEV JAG LYCKLIG, JAAA!

så dit åkte vi, sen satt vi där av någon random anledning & sen in på ica, alla utom jag. höhö. trött som jag är. nu väntar ja på mat, hinner inte maten bli klar så tar ja pizza, mums! sen åker jag till kevin. toppentoppen!

  

Av Josefine - 20 augusti 2010 07:23

godmorgon, jag kom upp i tid idag faktist, kan bero på att det är skinande sol ute & jag fick solen rakt i ögonen så jag inte kunde nanna vidare, elakt!

iallfall ska strax föna håret & sen kvart över åtta åker jag till svalöv, wiihoo. eller nej, låt mig sova!

iallfall, dagens planer är skola, centan, malmö, (stallet) kevin/malmö.

vi får se hur det blir med allt helt enkelt, yepp. nu måste ja fortsätta med det tråkiga fast ja har gott om tid. höhö

Av Josefine - 20 augusti 2010 06:00

  

svalöv lärlinghäst

Av Josefine - 19 augusti 2010 22:03

hemma nu igen, mega trevligt att få träffa lille my igen, tyvärr hittade vi inte på något galet, kan bero på att hon vart kissig & jag hade ont i magisen, hihi. who knows?

iallfall, ska göra lite poppopp nu och käka, mums, med vitlök? åhh så smarrit! ja förmodligen. gytt! i morgon upp vid kvart i sex, väldigt segt men så ligger det till. har en jobbig dag framför mig men det kommer säkert gå bra bra!

god natt på er allihopa!

Ovido - Quiz & Flashcards