josefineemma

Alla inlägg under november 2010

Av Josefine - 16 november 2010 23:01

"vet du att jag älskar dig hela vägen till månen och tillbaka, tusen gånger om"


nu är jag hemma igen, och texten ovan kan faktist få vara beskrivningen av personen jag varit hos. ni kan klura och fundera lite på vem den personen kan vara, men känner man mig så vet man direkt vem det är.

jag tycker det är mysigt när man får se en annan sida av en person någongång, och inte bara samma dumma sida, utan även den dära mjuka sidan som man föll för.

än en gång sitter jag här i min ensamhet och kollar tecknat, familjen flinta är nästa program att se. ni vet att jag bara älskar tecknat & jo, jag älskar mer än bara tecknat, scooby doo och batman, jag gör det fast det inte kommer upp så många gånger här på bloggen. kan ju säga att "dumbo!" är älskad som bara den. (dumbo är min, förhoppningsvis!) dumbo får bara ett frågetecken i era huvud ett tag till, men han vet iallafall vem han är och det gillas, yeah!


kvällen avslutas med en bild på hugo som har lite öroninflamation nu och tycker inte om mig då jag jävlas med honom ibland, haha så söt! 

Av Josefine - 16 november 2010 13:10

jag ska göra mig lite mat nu, sen tror jag det blir ett långt bad för min del och sen fixar vi med de andra sakerna som jag behöver fixa, javisst!

Av Josefine - 16 november 2010 11:57

 

Av Josefine - 16 november 2010 09:45

sitter här och kolla tecknat. jag fick igår inse att jag inte hade sett allla gamla avsnitt av scooby doo fast jag tittat på det i över nio år och de gör inga nya. kändes ganska coolt.

jag somnade lite för sent men trots allt  somnade jag gott och sov en massa i natt, nu väntar jag på äggmackor sen blir det väll ut till battis senare under förmiddagen och rida eller pussa på honom bara.

ni får en gammal bild på  mig från en dag i stallet under paola tiden! 

Av Josefine - 15 november 2010 20:57

äntligen har jag nog satt stopp för det, för det som tar mig neråt, för det hemska.

klart jag kommer må skit, men vafan, det blir bättre med tiden. stänga de sakerna ute bara och inte minnas så blir det super. får ta och göra ett försök till lite senare längre fram när jag mår bättre och kasnke är nått år äldre om jag inte hittar någon nu inom snar framtid!


jag taggar helgen redan med vin & cider som ligger i min säng, riktigt härligt att ha allt fixat förutom uno sak. me like!

Av Josefine - 15 november 2010 18:59

det blev ändrade planer igen då anna inte kunde komma idag. *ledsen jöns* men vi tar igen denna turen en annan dag!


iallafall så cyklade jag bort till stallet med gråten i halsen, lite patetiskt men vafan.. gick raka vägen ut i hagen och kramade om min lille battis och det blev genast mycket bättre faktist. så jag pallrade in i stallet och hämtade grimman och plockade in battis, sen blev det lite mer puss och kram på battis. sen började jag fixa honom lite när jag var på lite bättre humör. så tog mig hela vägen bort till rågahörstad och laxrökeriet sen red jag samma väg hem igen, en liten omväg in om byn blev det då jag ville skritta av ordentligt.


fix i stallet blev det sen, snackade lite med tompa oxå, alltid lika trevligt det dära. battis tyckte jag bara var dryg där jag stod och prata och hade maten precis framför ögonen på honom. hihi. elak jag är ibland. släppte ut honom i den lilla hagen så de kan få frukost ute i morgon istället för att de ska in & så. mycket lättare.


nu är jag hemma och ska käka lite food tänkte jag, håller på att koka vatten som förmodligen har kokat över vid detta laget, ska ha nudlar vettu. haha.

Av Josefine - 15 november 2010 14:44

nu är jag hemma, eller jag har varit hemme ett tag med jag tog mig tid att städa mitt rum lite, så nu är det fixat, hittade tyvärr inget skoj, eller jo en sak, fast den visste ja att ja skulle ha någonstans.

jag åkte till skolan innan, men vår lektion var inställd så jag åkte hem igen, orkade inte sitta en timme i skolan och vänta, nejtack! så ska dra dit i morgon istället förhoppningsvis.

så planerna för idag blet ändrade så ska jag rida ut en tur med anna, hon tar battis och jag eyra. ska se om jag vågar tölta lite ute på buseponnyn. haha. vetifan hur det ska gå och om jag överlever. eyra är helt islandsriden och jag har inte ridigt någon riktig islandshäst innan (och med det menar jag islandsriden islänning!) så jag har lite svårt för det, men det går faktist bra. och idag ska jag då ge mig på lite tölt med henne och hoppas på att hon inte sticker med mig. haha  

Av Josefine - 14 november 2010 21:36

     

Ovido - Quiz & Flashcards