josefineemma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Josefine - 28 oktober 2010 19:22

 

Av Josefine - 28 oktober 2010 09:05

idag vaknade jag helt på fel sida, jag är verkligen på jättedåligt humör. jag mår ganska dåligt, huvudet och magen gör ont. sen är jag jättetrött oxå till råga på allt. jag funderar starkt på att gå hem för jag mår så kasst som jag gör. allt känns ganska motigt idag och inget vill som jag vill trots att jag bara varit i skolan i fyrtio minuter. jag är ganska misslyckad. efter denna lektionen som slutar halv tror jag att ja går hem, fast vi har bara matte kvar sen så kanske ska stanna? nej får se, ska ringa chefen och se vad hn tycker.

det är verkligen hemskt att må såhär, det är verkligen det. får stå ut i någon dag till sen lär jag märka om saker blir bättre eller inte. jagkom precis på att ja förmodligen har godis i väskan, mums mums. får tröst äta det ett tag nu.

Av Josefine - 28 oktober 2010 08:41

igår lyckades jag somna dirket när jag kom hem från stallet, förstår inte hur men dom jälva pillerna måste ha varit dundepriller. och jag tog dom för tidigt. man lär ju sig av sina misstag och jag insåg att ja ska ta dom senare!

i morse vaknade jag för sent och jag var fortfarande jättetrött. pappa fick köra mig till stallet så jag kunde ta ut hästarna och det hinner jag inte på morgonen om ja ska lägga på täcke på två hästar, det går lixom inte. men men, det får ja väll ta på mig.

då jag inte räknade med att ta på två täcken hann jag inte med tåget så pappa fick köra mig till skolan, så nu sitter jag här och halvsover vid datan och väntar på lektion. min mage vill jag skjuta oxå. min säng lockar ganska mycket faktist men skötn med bara två lektioner och idrott som jag inte ska vara med på, så kasnke drar från den lektionen om jag inte orkar den.

jag skulle egentligen hoppat battis idag men jag är inte så säker på om jag orkar det för min kropp och jag är extremt trötta. jag får se hur det blir.

Av Josefine - 27 oktober 2010 16:03

Årets Häst 2010

 

Av Josefine - 27 oktober 2010 15:58

  det ser mörkt ut med mina kläder faktist, då jag tagit bort lite men inte kan ta bort mer. ska ju inte ha båda två klänningarna så det blir ju lite billigare men vafan, ja vill ha allt jue!  

Av Josefine - 27 oktober 2010 15:23

spelar förtillfället mitt favorti program, när jag har dött där väntar sängen och tv:n på mig med lite ringen.började kolla lite på ettan igår och även några dagar innan dess och nu har jag sett klart ettan somsakt och ska börja på tvåan. känns bra det faktist. starkt jobbat av mig! en liten ponnyhäst står snällt i hagen där hemma och väntar på att få komma in ikväll, är sju sånt skitväder ute att han får nanna inne med sina ponnykompisar!

Av Josefine - 27 oktober 2010 12:00

jag tycker det är synd att inte fler lär sig att rida utan träns, utan bett osv. jag har inte tänkt på att man skadar hästen så mycket som man gör när man drar i munnen. jo jag förstod att man inte sak dra i munnen på hästen och de undviker jag så ofta jag kan (därför jag alltid oftast rider med halvlånga tyglar fast jag bör ha lite kortare än vad jag har) för det skadar ju hästen. det är hemskt hur mycket vi gör med hästarna egentligen som de inte mår bra av och vi säger oss älska dessa djuren, men ändå kan folk bete sig som jag vet inte vad för att hästen inte hoppar ett hinder, eller går som den ska gå? men sitter man och drar hästen i munnen så det gör ont klart att hästen inte hoppar över ett hinder då, det gör ju ont på stackarn.

Ovido - Quiz & Flashcards