josefineemma

Alla inlägg under november 2010

Av Josefine - 28 november 2010 13:17

idag blev det lite longering av batman och även lite bus i hagen, kameran var med så lite bra bilder blev det allt! haha.

lille battis var helt otålig i stallet när jag kom och ville bara ut i hagen till de andra. stog och stampade i stallgången när jag mockade och när han fick komma ut sprang han ut i hagen och busade lite. haha väldigt gulligt!

           

Av Josefine - 28 november 2010 00:25

if you really want more, scream it out louder,
if you're on the floor, bring out the fire,
and light it up, take it up higher,
gonna push it to the limit, give it more.



Av Josefine - 27 november 2010 22:25

nu har jag kommit hem igen efter en tur till stan med dumbo, blev pizza på rhodos, mums och sen hem till dumbos mormo och morfar. mycket trevligt!

jag har egentligen inte så mycket att skriva om jag ska vara ärlig, haha. kände bara för att skriva något till er alla som läser min blogg.


än har jag inte varit ute i snön och busat, eller jo, ute har jag varit med inte lekt i snön, det får jag göra i morgon, rulla ner för backen påväg hem från stallet, tummen upp. haha ska se om jag kan få med någon som kan filma eller om jag kan sätta kameran/mobilen någonstan, haha. hade inte det varit lite najs?


jo jag har ont i mitt bakhuvud, jag vet inte vad jag gjort.. kasnke battis som har nockat mig i sömnen eller något, haha. men vet ni? idag när jag borstade på battis såg han så otroligt busig ut, precis som "kom igen då josse, ska vi tävla? försten till maten vinner" haha han var så söt, sina gulliga små öron stod rakt fram och ögonen såg så himla busiga ut, haha. var bara tvungen att säga det. alltså, man måste bara tycka om batman, gör man inte det är man fan inte normal någonstans. 'jag har ingen bild på denna datan där batman ser så busig ut, har en när han står i snön men den hade jag itne fått över till denna datan tyvärr, så ni får nöja er med en bild på när vi hoppar högt. tror det ligger på ca 125 cm eller nått. (bakbomen då) han är så duktig och jag blir tårögd när jag ser bilderna på honom, för jag vet att han alltid finns där för mig, en "axel" att gråta mot om man skulle behöva, någon som alltid lyssnar som inte tycker man är konstig för man kommer till stallet och slänger sig om halsen på honom och blöter ner honom med tårar. han bara står och puttar lite på mig, precis som " josse komigen gråt inte, det blir bättre snart, jag finns för dig" han är verkligen inte bara en häst i mina ögon, han är min bästa vän och jag är så glad för jag hittat en sån underbar kompis, jag menar det verkligen, jag har nog aldrig ridigt en häst med så mycket personlighet som han har (paola och peroz är inte långt ifrån men detta är en helt annan känsla)  jag är riktigt glad att jag har battis faktist, fast jag kan klaga ibland på att ja måste vara i stallet mycket så trivs jag med det, för jag vet att ställer jag upp för honom gör han detsamma för mig. det är verkligen svårt att förklara vad batman är till mig, hur mycket han betyder för mig och vad den hästen gjort för mig, klart vi har våra studen när vi bråkar med varandra men vafan, det har alla och det går inte alltid att vara sams, se själv på dig och din bästa kompis, ni bråkar ibland det är bara så. alla bråkar. haha, så nördig jag är. men har man inte upplevt den känslan som jag gör med hästarna och speciellt batman kan man tycka att vi är riktigt nördiga som babblar om våra älskklingar ibland. men vafan, de är bara så. batman sviker inte mig och jag sviker inte honom, vi är ett team, som ska bli för bra tillsammans, men framför allt, ska vi vara kompisar och inte bara ryttare och rosettplockare (jag gillar att få priser, men jag har hällre en hel häst och en vän än en rosett, vad kan man göra med en rosett lixom?)

måste ju tacka rebecca oxå för hon tyckte min annons var bra och att jag får ta hand om batman, att hon litar på mig och vi har gjort mycket skoj tillsammans. jag är dig evigt tacksam rebecca, finns ingen bättre än dig!

Av Josefine - 27 november 2010 15:37

mamma och pappa sa ju att jag skulle få tävla/träna en sista gång detta året eller i början av nästa år. men funderar på om ja ska deala med dom så jag får rida en hoppkurs istället på viarp, eller om jag kan få saker till battis i stället. jag vet inte riktigt, men en tolk sele hade jag mer än gärna velat ha nu när det är snö och en pulka kan man hitta billigt på öb! så i morgon ska man hem och diskutera lite med grisarna så kanske man sticker till hööks på måndag så kan jag och anna kasnke testa tolka lite nästa gång hon kommer till stallet, fett najs!

Av Josefine - 27 november 2010 14:39

jag hatar den äckliga snön, tävlingen som jag sett fram emot nu evigheter blev inställd för min del tack vara snön! det är så jävla fel. klart jag gillar snö, men idag hatar jag den extremt jälva mycket. men men, så det blev kliva i stora snödrivor till stallet (fick skjuts tills i uppfärsbacken och sen kom vi inte länge så vi hoppade ut och gick på åkern till stallet, men det låter häftigare om jag säger att vi gick i snön) mockade och putsade lite på battis, han är så fin och han ser så busig ut. kan tänka mig att han hade velat rida ut en sväng och galoppa i snön, det hade både han och jag älskat! men det blev inte så istället åkte vi hem och käka frukost och sen hem till dumbo. jag vill ha pizza ikväll, mums. tvingade mamma och pappa att ge mig det så jag kunde få tröst äta för jag inte fick tävla, det är så deprimerande, jag som verkligen ville. så nu har de lovat att köra mig till en träning eller tävling i början/slutet av året så jag kan få avsluta bra då jag avslutade med att vägra ut mig sist.. så nu ska jag leta tävling och sen ska ja kolla slaktarfilm! 

Av Josefine - 26 november 2010 23:11

denna går nu i min egna lilla bio salong. & efter bio besöket ska jag bara falla in i djup sömn utan att drömma om filmen, om jag drömmer läskitg, blir det synd om dumbo kan jag lova er. det är den nya filmen från 2003 och den verkar bra oc hköttig förhoppningsvis. jessica bell eller vad hon heter är med i den och nu börjar filmen bli intressant så ska stänga av datorn nu! natti natti

 

Av Josefine - 26 november 2010 19:39

jag har hittat ett nytt nördigt online spel jag spelar när jag har tråkigt, någon hackade ju sig in på min gladiatus gubbe så nu började jag testa detta då jag är en hästnörd. har förtillfället fyra fullblod, längst till vänster phardante xx, ramonia xx, blackshaw xx och zamona! novaduke ska oxå infinna sig i mitt stall sedan när jag har lyckats få köpa en vuxen häst så han inte behöver vara ett föl igen. hihi.

för er som bryr er, är ramonia efter zamona som ni kasnke ser på namnet och phardante är efter ramonia. vem som är pappan vet jag inte, har det i en logg på spelet men orkar inte kolla upp det. haha

jag har även ett svart föl efter zamona, black beauty xx. men jag ville inte ha en svart häst till då jag redan har två så jag ska försöka sälja den!


lite onödig information, men vafan, jag har just nu inget bättre för mig. haha

Av Josefine - 26 november 2010 16:32

nu är jag hemma i värmen igen, kan ju säga er att det är svinigt kallt ute!

jag började med att gå till battis, tog med hugo för jag tyckte synd om honom om han skulle vara hemma själva. så vi tog på oss och gick till battis, jag mockade och fixade i stallet, sen fixade jag battis och sen gick vi hem hem, lämnade huge liten coh jag hoppade upp på battis och skrittade lite. väntade på att bussen skulle komma som emma kom med. när den kom gick vi tillbaka till stallet, fixade battis och han skötte sig super bra. vi gjorde en helklippning på honom och han blev så snygg, trefärgad. haha. han har en färg på halsen/bogen, en annan på ryggen/halv huet/benen och en annan gul/vit/brun färg på rumpan. haha. han var så dammig på rumpan att han får ta ett litet snabb bad i morgon, kan inte rida runt på en sån skitig häst och jag hinner inte borsta bort det. haha. sen fixade jag det sista i stallet och vi gick hemåt. nu sitter jag här och ska snart hoppa in i duschen och fixa mig lite sen blir det kevin.


jag har ett stort problem, jag vet inte vad jag ska ha för schabrak i morgon!

grått & silvrigt?

blått/rött/vitt?

brunt?

 jag vet inte, hjälp mig!

Ovido - Quiz & Flashcards